Handels-betingelser

Betaling

Betalingen sker via MobilePay Online, Dankort, eDankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB Cards eller American Express. Betalingerne administreres af ePay. Pengene bliver trukket, når ordren er afsendt.


Det offentlige

Vi kan også tilbyde betaling via en EAN-fakturering. Indtast EAN-nummeret i kassen. Efter bestilling vil EAN-nummeret blive kontrolleret. Når bestillingen er godkendt, afsender vi en ordrebekræftelse per email.

Priser

Alle priser hos smarthome.sef.dk er i DKK inkl. moms, men ekskl. porto/fragt.


Fragt

Alle bestillinger sendes med Bring eller DAO. Hvis ordren afgives inden kl. 15 på en hverdag, vil varerne, under normale omstændigheder, blive afsendt samme dag (med mindre andet er angivet på det enkelte produkt). Levering vil derfor normalt ske indenfor 1-3 dage.

Ved bestilling med DAO, sættes pakken uden for døren, i garagen eller andre oplagte steder. Den afleveres altså ikke med kvittering for modtagelsen. Hvis mulig vil pakken blive afleveret i modtagerens postkasse. Vi fakturerer og leverer kun til danske adresser.
Vi fakturerer og leverer ikke til Grønland og Færøerne.
Leverancer uden omdeling: DKK 35,- (Gratis ved ordre over DKK 399,-) Leverancer med omdeling: DKK 55,- (DKK 35,- ved ordre over DKK 399,-)  

Juridisk navn:

SEF Energi A/S

CVR: 25119207

Fåborgvej 44, 5700 Svendborg


Fortrydelsesret

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til smarthome@sef.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Julen: I forbindelse med julen udvides fortrydelsesretten. Det betyder at alle ordre bestilt i perioden 1. november til 24. december, kan fortrydes til og med d. 15 januar året efter.

Fortrydelse af en del af købet: Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.


Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender den retur: Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, vil det medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
SEF Energi A/S (Kundeservice)
Fåborgvej 44
5700 Svendborg
Mrk. “SmartHome – Fortrydelseskøb”
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Du kan vælge at købe pakkelabel til returneringen her: KØB PAKKELABEL


Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
SEF Energi A/S (Kundeservice)
Fåborgvej 44
5700 Svendborg

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Ved ikke godkendte reklamationer, opkræver vi 59,- i fragt, for at returnere pakken. Ligeledes opkræves der 59,- i fragt, hvis smarthome.sef.dk har betalt for kundens returnering af varen.  


Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn
Adresse
Tlf.nr.
Mailadresse
CVR nr (firma)
EAN nr. (institutioner)
Betalingsoplysninger

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Vi videregiver oplysninger til PakkecenterNord, Aalborgvej 14, 9700 Brønderslev, da virksomheden håndterer alle forsendelser.

Personoplysningerne registreres hos SEF A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder derudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Ordreoplysninger opbevares hos UnoEuro og Dinero. Formålet er at efterkomme regnskabslovens krav om opbevaring af disse data i 5 år.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Vi har indgået skriftlige databehandleraftaler med alle disse databehandlere, der behandler personoplysninger på vores vegne.

Tre af disse databehandlere, MailChimp Inc., Google LLC. og Facebook Inc. er etableret i USA. De fornødne garantier for overførsel af oplysninger til USA er sikret gennem databehandlerens certificering under EU-U.S. Privacy Shield, jfr. EU Persondataforordningens art. 45.
Kopi af Google LLC’s certificering kan findes her: https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt000000001L5AAI

Kopi af Facebook Inc.’s certificering kan findes her: https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt0000000GnywAAC&status=Active Kopi af Mailchimp’s (The Rocket Science Group LLC) certificering kan findes her: https://mailchimp.com/legal/privacy/

Den dataansvarlige på smarthome.sef.dk er Indehaver, SEF Energi A/S (cvr. 25119207) Fåborgvej 44, 5700 Svendborg.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: smarthome@sef.dk.

 
Hvad bruger vi dine personoplysninger til?
Vi anvender dine personoplysninger til følgende:

  • Opfyldelse af vores salgsrelaterede forpligtelser: Det omfatter opfyldelse af vores forpligtelser over for dig som kunde, herunder levering, relevant service, kundeopfølgning og besvarelse af spørgsmål samt opfyldelse af vores forpligtelser i henhold til gældende lov.


  • Relevante råd samt tilbud til dig om opfølgning og tilbud: Vi vil benytte dine personoplysninger til at give dig relevante råd, opfølgning og tilbud på produkter og tjenester relateret til det, du allerede har købt hos os.


  • Hvis du kontakter os via telefon: Afhængig af hvad henvendelsen drejer sig om, og hvordan du kontakter os (via telefon, email), vil vi have behov for at vide, hvem du er, hvilket produkt du har købt, din adresse eller dit telefonnummer. Vi vil indhente de oplysninger, vi skal bruge for at hjælpe dig.


  • Reklamationer og reparationer: Hvis du reklamerer en vare eller beder os om at foretage reparation eller ombytning, skal vi bruge dine kontaktoplysninger for at kunne registrere reklamationen og gennemføre reparation eller ombytning.


  • Videreudvikling af tjenester og sikker drift: For at kunne videreudvikle vores tjenester og drive hjemmesiden på en god og forsvarlig måde er vi bl.a. afhængige af at kunne producere statistik om sådan noget som trafik, køb og adfærd på hjemmesiden. Vi vil også kunne få brug for at få viden om svindel og at træffe foranstaltninger for at forhindre dette. Til disse formål vil vi så vidt muligt basere os på aggregerede data.


  • Markedsføring: Hvis du eksplicit har givet samtykke til det, vil vi benytte de personoplysninger, vi har om dig, til at sende dig tilbud og informationer om vores produkter. Vi bruger i den forbindelse bl.a. de informationer, vi har om dine tidligere køb, for at give dig tilbud, du efter vores mening kunne være interesseret i. Du kan når som helst give os besked om, at du ikke længere ønsker denne type henvendelser. Bare kontakt vores kundeservice.


  • Kampagner og konkurrencer: Hvis du vælger at deltage i en konkurrence, kan du blive bedt om at angive personoplysninger såsom navn, adresse og/eller telefonnummer. Formålet er at kunne identificere dig, hvis du eksempelvis vinder en præmie.


  • Brug af eksterne leverandører: Hvis du bestiller eksterne tjenester, vil kontaktoplysninger og andre relevante oplysninger, vi har registreret om dig, kunne blive udleveret til leverandøren.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Kundeservice på tlf: 61661375 eller mail: smarthome@sef.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Center for Klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg www.naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr Forretningsbetingelserne er senest opdateret den 15. september 2020.  


Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) Til: SEF Energi A/S – smarthome.sef.dk Fåborgvej 44 5700 Svendborg smarthome@sef.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
D

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Indtast dine kontaktoplysninger

*Jeg giver samtykke til, at SEF A/S og SEF Energi A/S må kontakte mig med nyheder, informationer og tilbud vedrørende produkter og ydelser, herunder smarthomeprodukter, el, naturgas, varmepumper. Jeg må kontaktes pr. e-mail, telefon og brev. Jeg accepterer samtidig, at SEF A/S og SEF Energi A/S behandler mine personoplysninger til ovenstående formål. SEF Energi A/S er dataansvarlig. Du kan læse om behandlingen af dine personoplysninger samt dine rettigheder i SEF Energi’s privatlivspolitik. Du kan til hver en tid trække dit samtykke tilbage