Support FAQ

Har du brug for hjælp eller har du spørgsmål i forbindelse med SEF SmartHome’s produkter, er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. 62 17 02 97 eller på mail smarthome@sef.dk. 

FAQ – Spørgsmål og svar i forbindelse med køb

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Varen sendes til: 

SEF A/S – SEF SmartHome 

Fåborgvej 44 

5700 Svendborg 

Mrk. “SEF SmartHome – Fortrydelseskøb” 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

Du kan vælge at købe pakkelabel til returneringen her: KØB PAKKELABEL

Ja, du kan købe retur pakkelabel gennem os, til returneringen: KØB PAKKELABEL

Ja, vi tilbyder betaling via en EAN-fakturering. Indtast EAN-nummeret under betalingsmuligheder. Efter bestilling vil EAN-nummeret blive kontrolleret. Når bestillingen er godkendt, afsender vi en ordre-bekræftelse pr. mail.

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. 

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. 

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Hvis du har et defekt produkt indenfor reklamationsperioden, på 2 år, skal du altid først kontakte vores kundeservice på smarthome@sef.dk 

Husk altid at referere til dit ordrenummer ved kontakt med kundeservice.

Hvis vi modtager din bestilling inden kl. 15.00 på en hverdag, bliver din ordre pakket og afsendt med Bring eller DAO samme dag, og bør under normale omstændigheder være fremme hos dig den efterfølgende hverdag.

Fra vi har modtaget din pakke vi vil altid forsøge at behandle sagen indenfor 5-7 hverdage. Har du returneret en pakke uden at høre fra os indenfor behandlingstiden, skal du kontakte os på smarthome@sef.dk eller på telefonnummer 62 17 02 97.

BEMÆRK: Ved tilbagebetaling i forbindelses med fortrydelseskøb, kan der gå yderligere 1-2 dage inden pengene kan ses på din konto.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Indtast dine kontaktoplysninger

*Jeg giver samtykke til, at SEF A/S og SEF Energi A/S må kontakte mig med nyheder, informationer og tilbud vedrørende produkter og ydelser, herunder smarthomeprodukter, el, naturgas, varmepumper. Jeg må kontaktes pr. e-mail, telefon og brev. Jeg accepterer samtidig, at SEF A/S og SEF Energi A/S behandler mine personoplysninger til ovenstående formål. SEF Energi A/S er dataansvarlig. Du kan læse om behandlingen af dine personoplysninger samt dine rettigheder i SEF Energi’s privatlivspolitik. Du kan til hver en tid trække dit samtykke tilbage